Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2014. április 9., szerda

Tanulda, törtek

A törtek a szöveges feladatok mellett a másik mumus, ezekből már gimisként is korrepetáltam az osztálytársaim. Most a lányom, aki tavaly még profi volt a témában jelentette be, hogy anya ez nehééééz. Na persze, mert ezt hallotta a többi gyerektől, aztán addig forgatta magában, míg tényleg az lett. Amúgy ezt minden hozzám járó gyerekkel végigjárjuk. Elsőként azt kell a fejükben tudatosítani, ha így kezdi, hogy nehéz, az is lesz. Hihetetlen eredményeket érünk el már attól, hogy ezt a rossz szokást kiiktatjuk.

Így most Kisanyámmal dolgozunk azon, hogy nem nehéz, sőt érdekes. Ehhez készítek most egy játékot, amivel lassan haladok, mert úgy kezdtem neki, hogy ezt nehéz lesz kivitelezni. Hiába no, nekem is dolgozni kell még az ügyön. :D Egyébként egy jól kihasználható játék lesz, segíteni fog az egyszerűsítésben, bővítésben, a műveleteknél, ...

Azt már rég észrevettem, hogy az aldis papírtörlő gurigájára szépen rácsusszan és nem lötyög az aldis klotyeszpapesz gurigája. Vártam, vártam az ihletet, de nem jött olyan, aminek úgy gondoltam érdemes is neki állni, egészen eddig, míg egyszerre nem járt a fejemben a törtek, meg eme remek felfedezésem.

Az ötlet, hogy a papírtörlős gurigákat a kp guriga méretűre vágjam. A hogy legyen nekem egyszerűen egyenes vonalam, ami mentén elvághatom, váratott magára pár percet. Először fonalat akartam rákötni, de az nem is olyan egyszerű. Szerencsére a kezem ügyében voltak a gumigyűrűk, mert épp a Hegy-mániás matricákat fogtam előtte össze vele, és a fogadalmammal ellentétben (hogy mindent azonnal a helyére rakok, ha már nem használom), még itt figyeltek az asztalon (ugye milyen hasznos lehet egy kezdődő rendetlenség). Szóval megmértem hol a fele, jelöltem 2 helyen, azokra illesztettem a gumigyűrűt, és sniccerrel félbe vágtam. Így lett 2 db kettedem...


... amit az 1 egészként megjelölt gurigára húztam. 




Elkészültek már a harmadok is, hasonló módon.


Most, hogy kipihentem magam a bejegyzéssel, jöjjenek a negyedek!
:)

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...