Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2011. június 25., szombat

Varázsfazék, almás-diós pite

Az előzőnél pótoltam a német és angol nyelvű receptet.

A Varázsfazék továbbra is rotyog a háttérben, csak a dokumentáció kicsit döcögős.

A következő receptet Zs. a hűtőről választotta, oda pedig Maci konyhájából került. Annyi csak a változtatás, hogy almás helyett, almás-diósat szoktunk készíteni. A kis Konyha Tündér palánta fényképész babérokra is tör, ezért most az általa készített képekkel illusztrálunk. És most átadom a szót Zs.-nek :).

Hozzávalók

225 g liszt
50 g porcukor
kis csipet só
6 g sütőpor
100 g vaj
1 citrom jégkocka
1 tojás
1 joghurtos kanál tejföl

Alma
Dió
Barnacukor

A száraz dolgokat a vajjal összemorzsoltam, amíg már nem volt közte nagyobb darab vaj. Felütöttem a tojást egy bögrébe, kanállal kivettem a sárgáját és beleraktam a tálba az összemorzsoltakhoz. Hozzá raktam a citrom jégkockát és a tejfölt. A kezemmel tésztát gyúrtam belőle, és a hűtőbe tettem.





Ekkor szóltam neked (már a gépírónak, azaz nekem :)), hogy pucold meg az almát. Utána én legyalultam. Amikor már féltem, hogy elvágom a kezem, megettem a végét.

Szilikonos sütőpapíron körberajzoltam a tepsit, majd megfordítottam, hogy a tészta ne legyen ceruzás. Erre tettem a tésztát, arra meg még egy sütőpapírt. Kinyújtottam, majd a tepsibe raktam, az aljához és a falához nyomkodtam, és megszurkáltam villával. Szórtam rá három marék darált diót és egy marék barna cukrot. Rátettem az almát, majd megint diót és barna cukrot. Kinyújtottam a tetejét is. Kicsit nagyobb lett, azt a széléhez nyomkodtam, ezt is megszurkáltam. A tojásfehérjét villával kevertem, majd egy keveset a tetejére kentem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...