…egy otthon oktatott gyerek sem mindig mosolyog tanulás közben.
Zs. előszeretettel hangoztatja, hogy megszerette a matematikát, amióta szorzásról, osztásról szól. Igen ám, de ma kiderült, hogy mégsem tiszta minden: mi a különbség 6·2 és 2·6 között.
Rajzról kellett leolvasni szorzást. 6 darab „dupla cseresznye” volt a képen, ami ugye 6·2. Zs. szerint meg 2·6. Mert úgy egyszerűbb. És nem érti minek kellene bonyolítani a dolgokat, amikor így is, úgy is 12. Ráadásul a 2·6-t sokkal, de sokkal könnyebb kiszámolni. Miért akarják a gyerekeket összezavarni…
Azt hiszem megszületett a 0 párosvagy páratlan probléma utóda. :o)
Frissítés: Krízis (meglepően hamar) elhárítva, és nem is tartott annyi idegig*, mint a nullánál
Frissítés: Krízis (meglepően hamar) elhárítva, és nem is tartott annyi idegig*, mint a nullánál
─ Hány lába van a katicának?
─ 6.
─ És az embernek?
─ 2.
─ Akkor mire gondolhatok, ha azt mondom 2·6 láb?
─ Katicára.
─ Mennyire?
─ 2-re.
─ Mire gondolhatok akkor, ha azt mondom 6·2 láb?
─ Emberre és 6-ra.
─ Egyszer a 12 láb 2 élőlényt jelent egyszer meg 6-t.
─ Igaz anya. Ez azért mégsem mindegy.
És tényleg megértette, mert azóta hozza sorba a „nem mindegy” szorzatokat.
*na tessék, egy freudi elgépelés. Eredetileg ideig lett oda szánva :).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése