Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2012. április 10., kedd

Anyák napi versek

Már többször említettem, hogy szeretem a blog statisztikáját bújni, és egy-egy bejegyzésnek az apropója olyan kereső szó/kifejezés szokott lenni, ami ugyan a bloghoz vezette az Olvasót, de nem talált "igazi" választ. Ilyen mostanában az anyák napja (nem véletlen, mert nyakunkon van :)). Aki ránk klikkel a témában ezt találja, ami lássuk be nem túl konvencionális... :)

Így most a versgyűjteményem osztom meg sorban, ahogy esik, úgy puffan módon. Lesznek benne ismert és kevésbé ismert versek is.


Anyák napja
Fazekas Anna
Köszöntő
Hajnaltájban Napra vártam
Hűs harmatban térdig jártam.
Szellő szárnyát bontogatta,
Szöghajamat felborzolta.
Hajnaltájban rétre mentem,
Harmatcseppet szedegettem,
Pohárkába gyűjtögettem,
nefelejcsem beletettem.
Hazamentem, elpirultam,
Édesanyám mellé bújtam,
Egy szó sem jött a nyelvemre,
Könnyem hullt a nefelejcsre.
Édesanyám megértette,
Kicsi lányát ölbevette
Sűrű könnyem lecsókolta,
Szelíd szóval lágyan mondta:
„Be szép verset mondtál lelkem!
Be jó is vagy, kicsi szentem!”
S nyakam köré fonva karját,
Ünnepeltük anyáknapját!
G. Szabó László
Anyák napja
Édesanyám, dolgos, drága
Szívünk adtuk a virágba
Ahány csillag van az égen,
Téged annyi öröm érjen.
Édesanyám, te egyetlen
Nap süt a te két szemedben
Akármilyen felleg támad
Ne törje meg fényét bánat.
Várkonyi Katalin
Dallal és virággal
Kinyílott a rózsa
Anyák ünnepére
Illatos csokorra
Bőven jut belőle.
Aki értünk annyit
S oly szívesen fárad
Dallal és virággal
Köszöntsük anyánkat.

Csanádi Imre
Mi van ma, mi van ma?
Mi van ma, mi van ma?
Édesanyák napja
Pár szál virág a kezemben:
édesanyám kapja.
Azt is azért adja,
aki szorongatja:
Édesanyám, édesanyám
jó szívvel fogadja!
Csanádi Imre
Haja-haja
Édesanyám szeret engem,
haja-haja, édesem,
tisztán-szépen járat engem,
haja-haja, kedvesem.
Főz rám, mos rám, varrogat rám,
haja-haja, édesem,
mindig vasalt ruhát ad rám,
haja-haja, kedvesem.
Betegségben ápolgatóm,
haja-haja, édesem,
hideg éjjel takargatóm,
haja-haja, kedvesem.
Hazavár a két karjában,
haja-haja, édesem,
a mosolya nap világa,
haja-haja, kedvesem.
Kicsi vagyok, elég ennyi,
haja-haja, édesem,
édesanyát köszönteni,
haja-haja, kedvesem.
Donászy Magda
Édesanyámnak
Te vagy a nap
fenn az égen.
Én kis virág
meseréten.
Ha nem lenne
nap az égen,
nem nyílna ki
a virág.
Virág nélkül
de szomorú
lenne ez a
nagy világ.
Sarkady Sándor
Anyám örömére
Hajnal harmatozik
Rózsa pirosodik
Május örömére –
Hajnal volnék, harmatoznék
Rózsa volnék, pirosodnék
Anyám örömére.
Majtényi Erik
Csokor
Kicsi csokrom, tarka csokrom
Úgy kötöm, hogy mosolyogjon
Minden egy szál virágja
Kacagjon rá Anyámra.
Minden kelyhe neki nyíljon
Csillag üljön minden szirmon
Harmatcseppnek fénylő gyöngye,
Valamennyi őt köszöntse.
Weöres Sándor
Buba éneke
Ó, ha cinke volnék,
Útra kelnék,
Hömpölygő sugárban
Énekelnék –
Minden este
Morzsára, búzára
Visszaszállnék
Anyám ablakára.
Ó, ha szellő volnék,
Mindig fújnék,
Minden bő kabátba
Belebújnék –
Nyári éjen,
Fehér holdsütésen
Elcsitulnék
Jó anyám ölében.
Ó, ha csillag volnék
Kerek égen,
Csorogna a földre
Sárga fényem –
Jaj, de onnan
Vissza sose járnék,
Anyám nélkül
Mindig sírdogálnék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...