Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2011. május 28., szombat

Almaecet, te csodás!

Irtózom az ecet szagától, így sokáig nem is engedtem, hogy a konyhámba, legyen belőle. Aztán azt hiszem Limaránál olvastam, hogy a kenyér tésztájába is lehet tenni citromsav helyett. Így kompromisszumot kötöttem magammal, és sima ecet helyett vettem egy almaecetet. A kenyerek álagával csodát tett.

Még csak egy-két hete volt itthon az almaecet, amikor tél lévén Zs. elkapott valamit, jött a magas láz, magas láz után pedig, na mi? Naná, hogy herpesz. A csúnyábbik fajtából. Rémülten vettem észre, hogy a Zovirax-os készleteink erősen hiányosak. Eszembe jutott gyerekkoromból a szomszéd néni, aki a fülviaszra esküdött. Elhessegettem a gondolatot, és az emlékezetem helyett az interneten kutakodtam tovább, hátha találok valami csodaszert, ami a háztartásban felelhető. Találtam is, nem mást, mint az almaecetet.
Örültem is meg nem is, mert az almaecet még nem volt igazán igazán a barátom. Mindenesetre a fülviaszt utcahosszal verte még így is, tehát gyorsan kipróbáltuk. Volt egy kis „csíp, csíííp, büdös, jaj, jaaaj”, de ilyen gyorsan még az addigi csodaszer Zovirax sem segített.

A következő nyavalya, amire kiderült, hogy szintén hatásos, az epegyulladás volt. Megjegyzem az orvos által felírt gyógyszer ára több évi, intenzív almaecet fogyasztását fedezte volna egy egész család számára, és még csak nem is használt.

Fogyókúrának sem utolsó a fogyasztása.

Még azt tudtam meg erről a csodaszerről, hogy annak ellenére, hogy savas, a szervezetet lúgosítja, főleg, ha éhgyomorra issza meg az ember.


u.i.: pár napja már pihen ez a bejegyzés, de legalább a legújabb dologgal élesedik, amit megtudtam az almaecetről: befőzés előtt ezzel fertőtleníthetjük az üvegeket.

5 megjegyzés:

  1. Ki kell próbálnom! Nagyon jól hangzik. Az ecet szaga nálunk is kerülendő, de bio tisztítószerként azért bevállt. (Mármint a sima ecet, az almaecet ára kicsit magas ehhez.) Persze felmosni csak akkor lehet vele, ha nincs itthon senki. :) Köszi a tippet, és az utánajárást.

    VálaszTörlés
  2. Már egy ideje alkudok magammal, hogy a Domestos-t lecseréljem a felmosó vízben ecetre, de még nem sikerült meggyőznöm magam. Igaz venni már vettem :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Hogy lehet vele fertőtleníteni az üveget?Simán forró ecetes vízzel elmosni?

    Judit

    VálaszTörlés
  4. Azt mondták mossam el az üvegeket forró vízben, csináljak egy tömény ecetes keveréket, töltsem fel vele és abban áztassam 10 percig, majd kétszer öblítsem el folyó víz alatt.

    Egy nénitől van a tipp (nem ismerem), csak elhittem neki :)

    A másik tipp pedig az volt, hogy takarók helyett hűtőtáskában dunsztoljam.

    VálaszTörlés
  5. Köszi!
    A hűtőtáskát én is használom dunsztolásra,de az ecetes fertőtlenítést még nem próbáltam,biztos hatásos én is elhiszem.:-)

    Judit

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...