... még mindig. :) A második frissítést már ebben bejegyzésben ejtem meg.
A VERSES FÜZET elkészülve nem is mutatott olyan jól, mivel a baloldalon zavaró volt a nagy fehérség. Zs. először azzal vigasztalt, hogy úgyis "telelő madarakról" van szó, így a sok fehér témábavág :). Ez persze nem vigasztalt.
Azért Zs.-re most is lehetett számítani. Mire megfőztem az ebédet a bal oldalakat saját illusztrációival töltötte meg :).
Még nem értem a kép alá, amikor egyből az jutott eszembe, hogy a gyermeked illusztrálhatná. Nyugodtan használd ezt a szót neki, magyarázd el mit jelent, (ha még nem vagytok túl rajta) és együtt nézzétek meg a könyvekben az illusztrációkat. Állapítsátok meg, hogy tényleg a kép és a szöveg összekapcsolódik. A gyerekeimnek nagyon gazdag volt már kicsi ovisként a szókincse én bátran mondtam a legárnyaltabb szinonimákat, használtam idegen kifejezéseket és teljesen profin használták őket! Soha nem mondtam az autóra, hogy tütü, meg az összes madárra, hogy pipi! A gyerek agya olyan, mint a szivacs!
VálaszTörlésAz osztályomban szerkesztettünk őszi verses füzetet, minden oldalon másik vers van, minden oldalt másik gyerek illusztrált, aláírták, összefűztük és kifüggesztettük az osztályban. Ki lehet kölcsönözni másik osztályoknak, úgy vigyáznak rá, mint a szemük fényére! Hétfőn lefényképezem, felrakom, hogy megnézhessétek! Szia: Erika
Zs. szókincsére nagyon büszke vagyok, mindenki megemlíti, aki pár szót vált vele, hogy milyen választékosan fejezi ki magát. Már most nagyon sokat olvas (pont egy éve tanult meg olvasni) és sok hangos mesekönyvet hallgat miközben alkot, és be is építi a szókincsébe amit hall.
VálaszTörlésMeséket talál ki, általában azért még én írom le, mert a keze még nem olyan gyors, mint a gondolatai :).
Sosem gügyögtünk és mindig a nevén neveztük a dolgokat, így az ilusztráció szót is ismeri :).
Várom az osztály füzetét, mert nekem nagyon megtetszett ez a módi :) /Ha már a lapbook nekem nem akar összejöni :(/