Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2012. december 14., péntek

Hópehelykészítő szerkesztése

Félbehajtottam egy A/4-es rajzlapot. Azért érdemes rajzlapot használni, mert tartósabb és ha rákapunk a hópehelykészítés ízére jó sokszor fogjuk használni.


 A hajtásvonal legeslegaljába szúrtam a körző hegyét /és Zs.-t idézve/ tetszőleges nagyságú terpeszbe állítottam.



Megtartva a terpeszt a körív minkét végpontjából elmetszettem a körívet.



 
Majd ezt a két pontot egyenként összekötöttem a hajtásvonal legeslegaljával.


 Vagyis 60 fokos szögeket szerkesztettem.


Most jön, a hogyan lesz ebből hópehely?

Szalvétahajtással hajtsunk meg egy négyzet alakú papírt, majd illesszük a rajzlaphoz úgy, hogy a csúcsa a hajtásvonalra essen, alul pedig a rajzlap alsó oldalára illeszkedjen.


Nem lett jó a kép, de az van rajta, amint a korábban megszerkesztett egyeneshez hajtom először az egyik, majd a másik sarkát is.


 A fantáziánkra van bízva mit rajzolunk, majd vágjuk ki. Én ettől a mintától indultam anno:




A mostani kedvencem viszont ez:


Így még nem tetszett annyira, úgy éreztem így a tulipán világnapjának lehetne a jelképe, de hópehely nem annyira. 


Pedig, ha minden hópehely különböző, és nagyon sok is van, akkor miért ne lehetne, hogy egyszer egy tulipánszerű fog az orrom elé szállingózni? Így összehajtottam és imitt-amott még vágtam rá likakat.


A visszamaradt papírt pedig eltesszük, mert szép és sok mindenre jó lehet.


5 megjegyzés:

  1. De jó! Köszi szépen! Biztosan használjuk majd!

    VálaszTörlés
  2. Ha ezt hamarabb felteszed, szerintem mi is könnyebben hajtottuk volna meg a papírt. Így csak azt szajkóztam, hogy azt a csúcsot fogd az ujjaid közé, ahol nem nyílik szét. Héber volt nekik. :))
    De lehet, hogy még kipróbáljuk, mert ma is kérdezte az egyik gyerek, hogy csinálunk-e még hópelyheket. Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Szívesen!

    Én azért szeretem, pillanatok alatt 20 centis havat varázsolhatunk így "igazi" (6 ágú) hópelyhekből magunk köré. Aztán csak győzzük ellapátolni :).

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...