Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2014. augusztus 19., kedd

Ügyeskedd, Kisautó

A mai ügyeskedd olyanra sikeredett, hogy suliváró és tanulda is. :) A kivitelen van még mit javítani, de eleve ezt a célt tűztem ki magam elé a 2014-2015-ös tanévre. Mármint, hogy megtanulok tisztességesen varrni.

Hozzávalók a mai ügyeskeddhez

filc piros, sötét és világos kék, szürke, fekete
hímző fonal, ugyanazokban színekben, - szürke
sablon
olló
zsepi a vérző ujjaknak (elhagyható, ha nem szúrod meg magad annyit, mint én)

Kartonra rajzoltam, hogy milyen kisautót szeretnék.


Kivágtam piros és kék filcből.


Az egyéb részeket is a megfelelő színűekből. A kerekek botrányosak, ennyire fakezű még én sem vagyok, a filc a ludas, a fekete igen vacak minőségű volt.


Felvarrtam az ablakokat az autó színével.


Aztán a kerekek kerültek sorra. A "gumira" felkerült a felni (így hívják egyáltalán? ha nem úgyis csörög a telefonom nem sokkal a megjelenés után és drága Mama kijavít...)


A másik autó kerekei jöttek.


Majd összeillesztettem a piros és a kék autót és fekete hímzőfonallal összevarrtam őket. Ezután a helyére illesztettem mindkét első kereket, és összevarrtam, majd a másikat is.


Így lett egy autóm, aminek az egyik oldala piros...


... a másik pedig kék.


A Tanító néniknek, és több, elsőt elvégzett gyerekkel bíró anyukának már gyanús lehet mitől tanulda ez.

Attól, hogy elsőben a bal irányhoz a piros színt kötik, a jobbhoz a kéket. így ezt a kisautót úgy tettem össze, hogy a balra megy, a piros, jobbra a kék. Ez tanulás közben a keze ügyében lehet a gyerekeknek.

Ugyanez megvarrható például d/b betűkkel is. Amelyiknek balra van a pocakja piros és az a d, amelyiknek jobbra kék és az a b.

Ha valakinek nem életcélja a varrni tanulás, mint nekem, az papírból, ragasztva is elkészítheti.





Mitől suliváró?

Attól, hogy anya, vagy a nagyobb tesó, még most az utolsó hetekben elkészítheti, ezzel bővítve a felszerelést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...