Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2014. december 30., kedd

Ügyeskedd, Hogyan lesz a kocka hálójából test?

Most csak a helyét hagyom itt az ügyeskeddnivaló vázlatával. Asse tudom milyen nap van, összezavarnak ezek a munkaszüneti napok engem.

Szükséges

kartonlap
rajzlapon a kocka hálója
vázlat
olló

hímzőfonal
ragasztó


Íme a vázlat, ami alapján elkészül a háló, és befűzzük a fonalat.


A következő kép csak az éles szeműeknek mutat valamit, vagy annak aki ott volt, amikor készült. A többieknek elárulom, ez nyomtatott testháló.


Amit körbevágtam, majd a hajtásvonalak mentén meghajtottam. A szokásos módon rásegítettem, a tompa hegyű tűvel (vonalzó mentén meghúztam vele a vonalakat, majd ezután hajtottam meg).


Összehajtottam ellenőrizve, hogy tuti kocka-e. Nehogy már fűzés, ragasztás után kelljen morognom, hogy ezt az 5 másodperces se melót ellustultam.


 Aztán egy hegyestűre váltottam és befűztem a fonalat. Csak egy pillantást vetve a vázlatra, amire szánhattam volna. Végül a "szárnyai" közti négyzettel egy fotókartonhoz ragasztottam.

Kiterítve mérjük be előbb, nehogy lelógjon!


Itt az éles szeműek újra előnybe kerülnek, és hümmögve ingatják a fejüket, majd az orrukat alatt elmormolják, hogy:

Bergamott-Bergamott! Egy pillantásnál többet kellett volna arra a vázlatra vetned. akkor nem fordítva fűzted volna be a fonalat!

Amire én, így vágnék vissza:

Miért, így nem húzható össze tán? :)


Azért mutatom a helyesen befűzöttet is, mert Tízéves alaposan megnézte fűzés előtt a vázlatot, jól is fűzte be. 




Az ötletért köszönet Tízéves matek tanárnénijének jár, ő mutatta meg nekünk ezt a csudiságot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...