Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2015. február 3., kedd

Ügyeskedd, Reversi 1. rész

Régóta mondogatom, hogy szeretnék megtanulni varrni. Hát most nekikezdtem!

Tízéves nem sokára Tizenegyéves lesz, részemről sk ajándékkal készülök. Azzal a kérdéssel kezdtem magamhoz, hogy mit is szeret ez a gyerek? Társasozni! Na jó, de mi az amit el is tudnék készíteni, és nincs itthon bolti változatban? Eszembe jutott a "fordítgatós játék", még a nevét sem tudtam, de Gugli jó barát.

Egy filclap hosszabbik oldalából levágtam, így lett egy 21 cm x 21 cm-es négyzetem. A reversi tábla lehet 6x6-os és 8x8-as is. Úgy számoltam erre a méretre a 6x6-os jönne ki szebben.


Egy-egy mező így 3 cm x 3 cm-es lett. Igaz végül nem éppen, de majd látjátok.
Na innentől kezdve lehet túl alapos voltam, de ne feledjétek, első munka!

Szóval a filccel (nem tudom, hogy kimosható vagy illanó), ami a kezdő csomagban volt megrajzoltam a 1,5 cm-es keretet.


 Aztán megrajzoltam a négyzethálót.




Majd a rácspontok mentén megjelöltem merre is szeretnék haladni.



A próba varráskor a cikkcakk öltés mellett döntöttem, az mutatott a legjobban. Emiatt nem lesz a 3 cm, 3 cm, hanem csak kb 2,5 cm.




Végig varrtam a másik irányban is, de arról nem találtam fényképet. Huncut kismanók az éjjel letörölhették, de az is lehet olyan fáradt voltam, hogy kimaradt. :)

Aztán 4 cm-es csíkokat vágtam le, de ez szélesnek bizonyult, pont félbe kellett vágni, hogy jó legyen. :o)

Félbe hajtottam és vászon rongy alatt megvasaltam. Kicsit megnyúlt tőle.


Itt még a 4 cm-es darabokk vannak rajta, lógott, mint tehénen a gatya. :)


Itt már a 2 cm-es darabok vannak ráigazítva.


 Legközelebb innen folytatom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...