Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2016. február 29., hétfő

Buborék rendezési elv

A feladat, hogy buborék rendezési elvvel egy adott számsort rendezzünk növekvő sorba, illetve ellenőrizzük, hogy abban van-e.

Feladat: Rendezd növekvő sorba a buborék rendezési elv segítségével a 11, 7, 3 számsort!

Balról jobbra sorban haladunk, és minden összehasonlításnál azt állítom, hogy a bal oldali szám kisebb a jobb oldali szomszédjánál. Ha az állítás hamis, a két számot megcseréljük. A sor végére érve, meg kell vizsgálnunk, volt-e csere, míg végig értünk. Ha volt újra kezdjük, ha nem, akkor a sor rendezett.


Állítás: a 11 kisebb, mint a 7. Az állításomat jelölöm relációs jellel, majd alatta jelölöm, hogy az állítás hamis (H), hamis állítás esetén a két számot meg kell cserélni, ezt is jelölöm (cs).


***

A csere elvégzése után folytatom az összehasonlítást.

Állítás: a 11 kisebb, mint a 3. Az állításomat jelölöm relációs jellel, majd alatta jelölöm, hogy az állítás hamis (H), hamis állítás esetén a két számot meg kell cserélni, ezt is jelölöm (cs).


***

A sor végére értem, ezt jelölve aláhúzom, majd meg kell vizsgálni, hogy míg végig értem a számsoron, volt-e csere. Volt, ezt jelölöm (volt csere). Mivel volt csere újra kell kezdeni a sor elejéről.




***

Állítás: a 7 kisebb, mint a 3. Az állításomat jelölöm relációs jellel, majd alatta jelölöm, hogy az állítás hamis (H), hamis állítás esetén a két számot meg kell cserélni, ezt is jelölöm (cs).



***

A csere elvégzése után folytatom az összehasonlítást.

Állítás: a 7 kisebb, mint a 11. Az állításomat jelölöm relációs jellel, majd alatta jelölöm, hogy az állítás igaz (I), igaz állítás esetén a két számot nem cserélem meg, ezt is jelölöm (n.cs.).

Közben a sor végére is értem, ezt jelölve aláhúzom, majd meg kell vizsgálni, hogy míg végig értem a számsoron, volt-e csere. Volt, ezt jelölöm (volt csere). Mivel volt csere újra kell kezdeni a sor elejéről.


***

Állítás: a 3 kisebb, mint a 7. Az állításomat jelölöm relációs jellel, majd alatta jelölöm, hogy az állítás igaz (I), igaz állítás esetén a két számot nem cserélem meg, ezt is jelölöm (n.cs.).

Állítás: a 7 kisebb, mint a 11. Az állításomat jelölöm relációs jellel, majd alatta jelölöm, hogy az állítás igaz (I), igaz állítás esetén a két számot nem cserélem meg, ezt is jelölöm (n.cs.).

Közben a sor végére is értem, ezt jelölve aláhúzom, majd meg kell vizsgálni, hogy míg végig értem a számsoron, volt-e csere. Nem volt, ezt jelölöm (nem volt). Mivel nem volt csere, a sor rendezett.



Mindig akad gyerek, aki megkérdezi minek oda az a mosoly a végére. Minek-minek. Mert örülök, hogy a végére értünk! :o)



Egyben, magyarázat nélkül:










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...