Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2014. február 12., szerda

Szemüveges vagyok, lapozó nem csupán szemüvegeseknek

Zs. szemüveges lett. Engem nagyon meglepett, mert eddig egy több megye hírű gyerekszemorvoshoz hordtuk, aki nagyon profinak tűnt, mert nem csak a szemet vizsgálta, hanem teljes kórtörténetet vett fel, nem csak róla, hanem a felmenőiről is. Ennek alapján kijelentette, hogy ez a gyerek soha nem lesz szemüveges, mert annyira pluszos  szeme, a többieknek meg annyira mínuszos, hogy képtelenség.
Éppen ezért, amikor Zs. elkezdte kérdezgetni, hogy hány óra, először azt hittem "lustaság", aztán amikor már csak annyit mondtam, hogy mondd meg te, ő meg felállt az óra elé, azt hittem elfelejtette az órát és ki kell számolnia. Még mindig nem a neves orvosra gyanakodtam... Aztán csak leesett.

Így kértem időpontot egy helyi, nem megyehírű szemorvostól, aki megállapította, hogy alaposan mínuszos. Még szerencse, hogy a rendelőből kilépve ott volt az optika, és egyből két keret is volt, ami tetszett Zs.-nek. Nekem meg csak az egyik a Mamának meg pont a másik, így meg kellett küzdenem vele. Én feketekeret párti vagyok, az megy mindenhez felkiáltással, a lila meg nem annyira. Most, hogy hordja már egy ideje, mindketten egyet értenek abban, hogy igazam volt. :)

Na ezt a hirtelen megszemüvegesedést (3 nap alatt már az orrán is volt), akartam könnyebbé tenni egy lapozóval. Valójában nem okozott neki lelki problémát, csúfolódós gyerekhez is csak egyhez volt szerencséje, de attól a kislánytól már nem is várunk mást, szóval nem vette magára.

Pár újítást, ami már érlelődött bevezettem a külalakban, aki ismeri a korábbi lapozóimat biztos észre veszi. A gyakorlatias felépítéshez, most jött egy kis cicoma is.
:)

Borító terv 3 is készült, végül Zs. ezt választotta ki hozzá:


Az első oldal arról szól, hogy "Ki vagyok én?", "Miért viselek szemüveget?, stb" . Majd arról, hogy tartsuk karban, hogyan vigyázunk rá. A 25 év alatt mióta szemüveges vagyok nagyon sokat változott a helyes szemüvegápolás (a lencsék fejlődése miatt), szóval az anyaggyűjtés során én is találkoztam új és érdekes információkkal.

Gondoltam rá, hogy bizony vannak csúfolódok, és jobb, ha az érzékeny lelkű gyerekeket felkészülten éri, vagyis jó, ha előre átgondolja miért jó szemüvegesnek lenni, így könnyebben lepereg róla.

Majd egy kis gyűjtemény arról, hogy is nevezheti még a szemüvegét.

A 4. oldal lett a könnyedségé, szójáték, viccek, találós kérdések, könyvajánló, érdekességek a szemüvegről, és egy kártyajáték, ami ráadásul jót tesz a diszlexiásoknak, került rá.


Az 1. és a 4. oldal van a képen


A második oldalon kiderül, hogyan látunk és milyen látás problémákért szoktak gyógyszemüveget ajánlani.

A harmadik oldalon pedig a szemüveg történetének jelentősebb állomásai vannak felsorolva.


Az 2. és a 3. oldal van a képen


4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a lapozó, de amitől dobtam egy hátast, az az, hogy 25 éve szemüveges vagy. Nem is tudtam. :))

    VálaszTörlés
  2. Hát ez jóóó! Eszembe sem jutott, hogy lapozót csináljunk a témában: a mi fiunk is szemüveges lett, de inkább nem hordaná... Meg lehet ezt venni tőletek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :-)

      Igen, csak még annyi van hátra belőle, hogy néhány rózsaszín keretet átformázzak, legyen fiús verzió a lányos mellett.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...