Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2010. november 14., vasárnap

Írás


Amikor (kb 3 éve) még csak felszínesen néztem utána a témának elhittem, hogy a színezés a legjobb út a majdani szépíráshoz. Vettem is annyi színezőt, amivel országos papírgyűjtési versenyt is nyerhetnénk. Majd először szép szóval, később vesztegetéssel próbáltam rávenni Zs.-t a „kitöltésükre”. A szép szó hatástalan maradt, a vesztegetésbe meg tönkre mentünk volna anyagilag, ráadásul jól „elrontottuk volna Zs.-t” :).

Így más lehetőség után kellett néznünk. Érdekes volt, hogy ezek a módszerek sem akarództak „azonnal” hatni (vagy csak én voltam türelmetlen), de ezeket legalább szerette/szereti Zs. csinálni. Már egy éve mindennap foglalkoztunk velük és nem történt semmi, míg október közepén varázsütésre megváltozott az egész. Megérett vagy csak ekkor adtuk hozzá a „titkos összetevőt”: vásároltunk Zs.-nek egy gimnasztikai labdát és egy billenő rácshintát.


Most ott tartunk az írással, hogy szívesen ír magától akár oldalakat, saját történeteivel, vagy kiválaszt egy témát pl.: háziállatok, mond egy háziállatot, letapsolja, többször kimondja hogy ellenőrizze minden betűjét le tudja e már írni, megfigyeli, hogy hosszan vagy röviden ejti e a betűket, majd papírra veti.

Ezen a lapon dolgozik. Margók azért nincsenek rajta, mert azt mindig munka előtt húzzuk be. Balra pirosat, jobbra kéket. A tankönyvünk elején volt, hogy a bal kézre kössünk piros, a jobb kézre kék szalagot. Én inkább ezt találtam ki helyette, mert a szalag elvonta Zs. figyelmét.

Amiket a szépírásért (is) játszunk:

A játékok, amikről már írtam:


Amiről pedig készülök írni:

Körmönfonás
Kötés két kézen
Karmantyúbaba
Fonások
Gyöngycsillagok
Képvarrás


A „titkos összetevők”:

Rácshinta
Gimnasztikai labda


Egyéb:
NeoCube, amiről Virágnál olvastam először

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jót nevettem a bejegyzésed elején a színezésről írtakról. Hasonló témában tettem fel ma én is egy kis anyagot. Ha érdekel nézz rá! Erika

    VálaszTörlés
  2. Benéztem és nem bántam meg :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...