Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2012. június 19., kedd

Vizsga II/2

Előző vizsgánál ígértem, hogy igyekezni fogok elkerülni a bajt. Álltam a szavam! Mit tagadjam, kiderült, hogy fejlődőképes vagyok. Igaz, hogy amikor megtudtam mikor lesz a vizsga, eljárt a szám, és közöltem Zs.-vel, hogy 19. kedd. Majd pár nap múlva szinte nyomban leesett, hogy milyen butus is vagyok, hogy elárultam, mert, ha előre tudja, biztos nem alszik majd ez a kölök.

Így elkezdtem szerdai vizsgáról beszélni előtte. Elmeháborodottnak vagy hazudósnak tarthatott, aki megkérdezte Zs. jelenlétében, mikor lesz a vizsga, mielőtt nekem leesett a tantusz, na meg utána is. Igaz nagyon jelentőség teljesen mondtam, így az, akinek van gyereke valamit megsejthetett.

A zseniális hadicselem miatt eshetett meg, hogy Zs. hétfő este 9-kor már az igazak álmát aludta. Én meg nem tudtam aludni. Párszor, amikor rászántam magam Zs. szóba elegyedett velem a szomszéd szobából. Merthogy megesik, hogy beszél álmában. Éjelente maximum 1-2 egybefüggő mondat. Most persze valami rekordra gyúrhatott, mert 20-30 percenként mondott valamit én meg ugrottam, ha kell legyen időm álomba simogatni.

Annyira felspanolt ezzel, hogy már majdnem evésbe fojtottam a feszültségem. De, mint fennebb írtam fejlődőképes vagyok, így extra vacsora helyett extra csokit ettem, ami a gyomromnak nem csak a se fenekemnek árt, de az se másnap hajnalra jön ki. A csoki nem volt elég, így nekiestem a hétvégén kimosott 6 adag ruhának. Ennek legalább haszna és azonnali látszatja volt. A ruhák a kosárból reggelre átkerültek a szemem alatti táskákba.

Reggel Zs. érzékelte, hogy sötétben kelt, így egyből levette, hogy itt bizony készül valami. 

- Anya! Csak nem azért mondtad este, hogy nem reggelire van a túrós kakaóval, mert ma megyünk vizsgázni, és nem akartad, hogy hányjak?
- ööö - jöttem zavarba, de Zs. választ se várt.
- Jaj, de jó anya - lejtett örömtáncot, így megúsztam a kínos magyarázkodást.

Apropó hányás. Ugye nem hiszi senki, hogy megúsztuk? Volt egy nyomban Kecskemét után. Ennek a közvetlen kiváltó oka egy félkegyelmű kamionos miatti óriásfékezés volt. A második pedig, csak úgy a hagyomány kedvéért Pakson következett be.

Mire a suliba értünk már minden szép és jó volt újra. A szokásos jó hangulatban telt a vizsga, a szokásos jó dolgokkal. Nagyon jó volt hallgatni A. néni összefoglalóját, és azt is, hogy sikerült kijavítanunk, amit kellett. (A vizsgáról konkrétabban bizonyítványosztás után írnék.)

Én hazafelé már azt sem tudtam fiú vagyok-e vagy lány, csak a 40 fokos kocsi következményeit akartam lemosni magamról, majd punnyadni. Na, persze! Zs. miután szunnyadt valamennyit hazafele, bejelentette, hogy akkor ő este menne barantára. Jaj, de örültem... Mindenesre olyat csak nem mondhatok, hogy nem mehetsz sportolni, mert anyád lustálkodni akar. Így a keresztapját beszerveztük egy újabb fuvarra. Csak nem kerekezek már egy ilyen nap után még 18 km-t, ha nem muszáj, még akkor sem, ha Mama kijelentette, hogy puding vagyok.

Így a nap lezárásaként megjelentünk barantán. Ahol újabb szórakoztató játéknak látszó erősítő gyakorlatokat tanultak. Zs. jókat kacagott... Így ahelyett, hogy még jobban elfáradt volna felélénkült. Most is a szobájában pörög. Vagy az is lehet a tegnapi sumákolásomért most vesz revansot :).


7 megjegyzés:

  1. Ismét jót derültem. Jó volt olvasni.:)
    A vizsga nálunk is jól alakult. A gyerek elfáradt, de jól vette a kanyarokat.
    Az értékelésre csak engem hívtak be. Na , amit én ott kaptam, napokig tartott míg helyre állt a lelki békém. Jól teljesített, de lehetne sokkal jobb is, ha én otthon nem fuserálnám el. A gyerek összes jellembeli hiányossága arra vezethető vissza, hogy nincs napi 8 órát az osztálytársai között. Jövőre elvárják,hogy bejárjon valamennyi órára, és negyed évente vizsgázzunk. Ez így nem fog menni! Próbálok valami kompromisszumra jutni velük szeptemberig.
    Annyira örültem, hogy itt helyben nem zárkóztak el. Úgy látszik tévedtem, vagy menet közben meggondolták magukat.
    Néhány fájó tapasztalattal gazdagodtam, de azért hálás vagyok, hogy a gyereket nem bántották.:)

    VálaszTörlés
  2. "Jól teljesített, de lehetne sokkal jobb is, ha én otthon nem fuserálnám el."

    A mi sulinkban ilyet soha nem mondanának. Elsőben volt valami, amit nagyon rosszul csináltam (most nem ugrik be, de magyarból volt). A tanító néni felhívta rá a figyelmem, tanácsokat adott és ennyi. Idén pedig a Misi mókus olvasó naplója nem állt össze, egyszerűen nem ment nekünk. Elég volt az, hogy kiolvasta és tudta miről szól, mondjuk vittük helyette a Lottit. Ezzel azt akarom mondani, hogy az a fontos nekik, hogy a gyerek dolgozzon, de örömmel.

    Annyi legalább volt benne, hogy agyereket békén hagyta.

    Ezt nem teljesen értem. Minek vizsgázna, ha mindenhova be kellene járnia?

    u.i.: A javát kitöröltem, mert alaposan kikeltem magamból...

    VálaszTörlés
  3. Most jöttünk az évzáróról. Az egyik tanító nincs annyira ellenem. Kérte, hogy ne haragudjak, nem akart ő bántani. Tisztában van az iskolai ártalmakkal.
    Titokban reménykedem, hogy a nyáron informálódnak még oo témában. :)

    VálaszTörlés
  4. Bergamott, köszi a beszámolót, már vártam, örülök nektek nagyon!

    Hajni, ne csüggedj el, majd kialakul hogyan lesz. Sajnálom a negatív tapasztalatot. Azért készülj egy iskolaváltásra is, hátha a nyár nem hozza majd a várt eredményt a tanári hozzáállásban. És gratulálok, az elfuserált szakvélemény ellenére ÜGYESEK VOLTATOK!:)

    VálaszTörlés
  5. Hajni, a lila ködtől el is felejtettem: én is gratulálok! Szerintem, aki ilyen csőlátó nem változik meg egy nyár alatt. Ahogy Eszti, én is úgy gondolom az a biztos, ha van egy másik suli a "tarsolyotokban".

    Eszti: én most úgy éreztem sose jön el a 19-e. Most meg már 3 napja 3-osnak vallja magát a lányom. :) Tudod már mi lesz a kötelezőtök? Nekünk valószínű a Kincskereső.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm mindkettőtöknek!Gőzerővel kutakodunk iskolaügyileg. :)

    VálaszTörlés
  7. Hajni, adjon bölcsességet és vezessen ebben az Úr!

    Bergamott, még nem tudom. Nem küldtek még infót a suliból, de hamarosan rájukcsörgök.:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...